SUKL nové vyžaduje po lékařích změnu hesla pro přístup k centrálnímu úložišti eReceptů. Jak heslo správně změnit a nezablokovat si účet?
21.6. 2021 – Ing. Lukáš Musil, AIS
SUKL začal lékaře vyzývat k změně hesla do centrálního úložiště eReceptů. Protože nebyl návod na změnu zrovna povedený a řada lékařů si změnila jiné heslo než měla, rozhodli jsme se udělat jasný návod pro naše uživatele.
Většina lékařů má dva přístupy do SUKLu jeden za sebe jako lékaře a druhý za zařízení, pod kterým pracují. I když má lékař svojí vlastní praxi, má přístupy do SUKLu i za zařízení (pod svým IČO).
Údaje, které potřebujeme měnit jsou do centrálního úložiště eReceptů.
Jak poznám, že se mě změna týká?
- měl by Vám dojít email od SUKLu ohledně změny hesla
- při vystavování eReceptu se Vám v dialogovém okně zobrazuje hláška – “Platnost hesla vyprší za X dní!”.
Jak správně heslo změnit?
- Heslo potřebujete změnit za zdravotníka, ne za zařízení.
- Jděte na https://pristupy.sukl.cz/ei_forms.html#/login
- Nepřihlašujte se certifikátem, ani za zařízení, ale jako lékař. Pokud si nejste jistí, které přihlašovací údaje to jsou, najdete je zde: Otevřete AIS -> Nastavení -> Osobní nastavení -> Dekurs -> eRecept -> Přístupové údaje. Zde si zkopírujte dlouhé ID lékaře a heslo, těmito údaji je potřeba se přihlásit.
4. Po přihlášení budete hned přesměrování na změnu hesla. Zvolte si nové heslo co má kritéria uvedená pod políčky ( 12 znaků, velké a malé písmeno, speciální znak a číslice). Doplňte či aktualizujte telefon a e-mail. Potvrďte nové heslo.
5. Po potvrzení Vám SUKL vygeneruje další přihlašovací číslo, to si pečlivě uschovejte pro budoucí použití. Potvrďte, že jste si číslo zapsali.
6. Nyní je potřeba nové heslo zadat do programu AIS. ID lékaře (dlouhé číslo s pomlčkami) není potřeba měnit! Stačí aktualizovat “Heslo lékaře” hned pod ním, viz. obrázek. Heslo “123Novak123” nahradíte v tomto případě novým, které jste si na stránkách SUKLu změnili.
7. Pro jistotu můžete ověřit zadané údaje tlačítkem “Ověřit kom. CÚ eReceptů”, pokud je vše v pořádku, zobrazí se Vám aktuální datum a čas. Pokud vyskočí tabulka, která Vás bude žádat o vyplnění jména a hesla, máte ID lékaře nebo heslo špatně. Do tabulky nic nevypisujte a všechna pole vymažte nebo nechte prázdná! Pokud jste tabulku již dříve vyplnili, vymažte všechny údaje, potvrďte a vypněte AIS. Následně zkuste stejným způsobem ověřit komunikaci. Pokud test komunikace proběhne úspěšně, tabulka s přihlášením se již nezobrazí.
Pingback:Zablokovaný účet SÚKL, eRecept. Špatně změněné heslo