Jak nastavit certifikáty v ambulantním informačním systému AIS

9. 10. 2020 – Lukáš Musil, AIS

Druhy digitálních certifikátů pro lékaře jsme řešili v minulém příspěvku. V tomto příspěvku naleznete postup přidání certifikátů do programu AIS pro lékaře. Nastavení certifikátů je důležité pro eRecepty, eNeschopenky, B2B, elektronické podepisování a vyúčtování pojišťovnám. V roce 2021 bude potřebovat digitální certifikát i pro EET, které bude nově povinné i pro lékaře.

ereceptcertifikat

Jestli ještě nemáte vydané certifikáty, navštivte příspěvek – Certifikáty ve zdravotnictví. Pokud již máte nainstalované certifikáty ve Windows, můžete se pustit do jejich zadání v programu.

Tímto nastavení zprovozníte eRecepty

  1. Spusťte program AIS běžným způsobem. Přihlaste se a vyberte libovolného pacienta. V horní liště dejte Nastavení -> Osobní nastavení -> Dekurs -> eRecept -> Přístupové údaje 
  2. Zde musíte vyplnit svoje přístupové údaje do centrálního úložiště – kód pracoviště, ID lékaře a heslo.
  3. Následně  klikněte u osobního certifikátu na tlačítko se třemi tečkami […] a vyberte “Z úložiště Windows”. Vyberte jeden z nainstalovaných certifikátů, většinou obsahuje slovo kvalifikovaný (qualified) a je s Vašim jménem. Ověřte, že nahráváte platný certifikát (datum od – do je v dolní části certifikátu). Vyberte a potvrďte. certifikát je tímto vložen. do programu.
  4. Následně  klikněte u SÚKL certifikátu na tlačítko se třemi tečkami […] a vyberte “Z úložiště Windows”. Vyberte jeden z nainstalovaných certifikátů. Certifikát SÚKL je většinou nějaký delší kód a obsahuje slovo SUKL. Ověřte, že nahráváte platný certifikát (datum od – do je v dolní části certifikátu). Vyberte a potvrďte. SÚKL certifikát je tímto vložen. do programu.
  5. Zkontrolujte, že je vybrán v “Adresa: Ostrý server 1”
  6. Ověřit správnost údajů můžete tlačítkem “Ověřit komunikaci s CÚ…” -> Pokud je vše v pořádku  měl by se Vám zobrazit čas na serveru. Odklikněte a certifikáty máte tímto v pořádku nastaveny.

SÚKL certifikát někdy začne fungovat až 2 dny po vystavení!

Tímto nastavení zprovozníte eNeschopenky.

  1. Spusťte program AIS běžným způsobem. Přihlaste se a vyberte libovolného pacienta. V horní liště dejte Nastavení -> Osobní nastavení -> PN -> eNeschopenky 2020
  2. Zde musíte vyplnit svoje údaje nebo použít tlačítko načtení údajů z ČSSZ
  3. Následně  klikněte u SUKL certifikátu na tlačítko se třemi tečkami […]. Vyberte jeden z nainstalovaných certifikátů, který obsahuje slovo SUKL a je s Vašim jménem. Ověřte, že nahráváte platný certifikát (datum od – do je v dolní části certifikátu). Vyberte a potvrďte. Certifikát je tímto vložen. do programu.
  4. Zkontrolujte, že je vybrán v “Adresa: Ostrý server”
  5. Ověřit správnost údajů můžete tlačítkem “Test komunikace” -> Pokud je vše v pořádku  měl by se Vám zobrazit čas na serveru. Odklikněte a certifikát máte tímto v pořádku nastaveny.

SÚKL certifikát někdy začne fungovat až 2 dny po vystavení!

Nastavení certifikátů v programu AIS

2 komentáře u „Nastavení certifikátů v programu AIS

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.